Díky programu Platinn bude chytrá reklamka ještě chytřejší

Úspěšná plzeňská reklamní agentura Christo Group, která se věnuje marketingu, komunikaci a designu, má na svém kontě celou řadu spokojených klientů i ocenění. Mezi nimi je například několik Zlatých středníků ze soutěže firemních publikací vyhlášenou PR klubem ČR pro klienty Škoda TRANSPORTATION, společnost SAHM, Pivovar Chodovar nebo FANS. Christo Group se také stala nejinovativnější kreativní designovou agenturou v klání INNOVATION & EXCELLENCE AWARD 2020 v Londýně. Tým Christo Group v čele se zakladatelem Petrem Smolou se snaží neustále hledět kupředu a nabízet stále kvalitnější služby. I z tohoto důvodu se tahle chytrá reklamka zapojila do programu Platinn, Regionální rozvojové agentury Plzeňského kraje, který aktivně podporuje začínající i existující firmy v jejich rozvoji a zvyšování konkurenceschopnosti, a to jako úplně první klient v tomto regionu.
Podnikání

Pane Smolo, vaše reklamní agentura Christo Group je první vlaštovkou, která se přihlásila do programu Platinn, realizovaného v rámci nástroje Smart Akcelerátor Plzeňského kraje. Jak jste se o tomto programu dozvěděl? Byla to náhoda, nebo jste chtěl využít rad externího experta a narazil jste právě na tuto možnost?

S nabídkou nás oslovil pan Duchek z Regionální rozvojové agentury Plzeňského kraje. Program nám přišel zajímavý. Je to způsob, jak podpořit české firmy v oblasti inovací a rozvoje a pomoci jim třeba expandovat na zahraniční trhy. Znalost o Česku a jeho možnostech je v zahraničí poměrně malá a čím dál jedeme, tím je menší. Zároveň je externí koučing možností, jak překonat interní profesní slepotu a získat nový pohled na tržní příležitosti – to je velmi důležité. Firmy by měly komunikovat více mezi sebou navzájem, a to by měl dle mého názoru stát více podporovat. Víc se integrovat do zájmových a profesních skupin, to by firmám jistě pomohlo. V portfoliu našich klientů máme firmy, které dokáží vyrobit skvělé produkty, pracují s velkým podílem know-how, ale mají minimální podporu v oblasti marketingu a exportu. Program Platinn jde v tomto ohledu dobrým směrem.

Narážím na to, že některé firmy na programy, které jim mají pomoci, nereagují úplně pozitivně. My jsme byli vybraní a jsme součástí tzv. kreativních voucherů Středočeského kraje. Firmy tyto vouchery odmítají, protože nevěří dotačnímu programu. Bojí se korupčního prostředí. Vytipovávali jsme firmy, které mají skvělý výrobek nebo službu a pomoc potřebují, dostali by 80% podporu, ale i tak to firmy odmítaly.

Dotační programy jsou mnohdy pro firmy velkou administrativní zátěží, a i schvalování není zcela transparentní. Je to složité a pro řadu firem zkrátka neuchopitelné, z hlediska hodnotících měřítek navíc mnohdy neobjektivní.

Program Platinn je (oproti tomu) jednoduchý, přímočarý, uchopitelný. Komunikace probíhá na osobnostní úrovni, společným zájmem je řešit věci dopředu. Platinn by mohl a měl pomoci každé společnosti bez ohledu na to, čím se zabývá. Myslím si, že přináší pozitivní změnu do každé společnosti. Je to opravdu dobrý nápad.